mandag 28. mars 2011

En fantastisk opplevelse!

På lørdag 26. mars hadde jeg en utrolig fin coaching opplevelse. NGF hadde åpen dag på Fornebu for funksjonshemmede golfere og andre som ville prøve golf for første gang. Jeg var heldig nok til å få være med på dette. Gøril Hansen fra NGF var ansvarlig for dagen, og når jeg spurte henne hvor mange hun trodde som kom sa hun ca 7-8 stykker. Det kom 50!! Utrolig bra!!

Coaching messig var dette en unik erfaring. Hvordan skal du coache funksjonshemmede spillere? Hva slags hensyn må du ta i forhold til hva spilleren kan eller ikke kan gjøre? For meg så var det bare en mulighet, å spørre de. Spørre om hva da? Kropp eller golfkølle? Sa du golfkølle nå så har du helt rett. Jeg vet ikke hvordan det er å ikke kunne rotere kroppen igjennom slaget, eller å bare kunne spille med en arm. Jeg kan ikke kjenne hvordan andre opplever sin kropp. Oppgaven er å bruke golfkøllen. Spørsmålene ble da; kan du gjøre slik?, kan du forandre? Men hvordan? Det vet jeg ikke, det vet bare de.

Tusen takk til alle som var med, og alle jeg fikk hjelpe. Håper dere fortsetter å jobbe så bra som dere allerede gjør.

Sjekk ut artikkelen her http://norskgolf.no/node/1659

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar